Internet a reklama

Reklama na internetu je používanější než reklama v televizi a novinách. Přitom začínala jako jednoduché bannery. Dnes je v agresivnější podobě, kdy přímo zasahuje do obsahu daného webu a tím se snaží získat pozornost. Paradoxem je, že čím více budeme reklamu odmítat, tím více budou zadavatelé nuceni zvyšovat intenzitu své inzerce. Přitom, ale stoupají náklady a proto se dnes celé týmy odborníků vymýšlejí jak jednoduše a efektivně předat návštěvníkům webu dané komerční informace v co nejpřijatelnější formě jakou je například virální gif nebo video šířené virálně. V ČR je nejvíce viděných reklam na Seznam.cz, Facebook, Google a YouTube. Dále můžeme zmínit ještě iDNES.cz a Centrum Holdings.
 mrak ze slov
Jaké výhody přináší pro inzerenta?
1)      Nižší náklady ve srovnání s tištěnou podobou.
2)      Účinek hodnocen podle zásahu, ale je většinou větší.
3)      Zacílení na konkrétní cíle s možností velkého dosahu, kdy je možnost nabízet své služby či výrobky podle toho, které weby jsou navštěvovány a vyhledávány nebo zacílit podle zájmu, bydliště nebo věku.
4)      Pružná reakce jako odpověď na reakci zákazníků. Například zastavením další inzerce, což u rozhlasu a tisku nejde hned.
5)      Detailní analýza. Umožnuje zhodnotit například z kterých webu přišli uživatelé, co hledali nebo kolik zboží si objednali.
 
Základní formy reklamy na Internetu
Můžeme je rozdělit do tří kategorií podle:
A) katalogů – přednostní odkazy, bannerové kampaně, většinou jako firemní zápisy
B) vyhledávačů – nejužívanější
C) informačních serverů – možnost využití hypertextů, sponzorovaných odkazů, PR článků, firemních profilů a bannerů.
D) odborných serverů – možnosti jako u C.
 maketa tabletu
 
Jiné dělení je podle typu reklamy na:
• Intextové reklamy – zobrazení v textu daného webu, podle aktivity uživatele.
• Plošné reklamy – bannery a jiné grafické podoby.
• SEM (Search engine marketing) – nejvíce úspěšná, používá potenciálu tzv. vyhledavačů  k ukázování určitých stránek nebo reklam podle toho jaká hledal uživatel klíčová slova.
• Textové reklamy – všechny prokliky bez vizuálních grafických zpracování na neplacené nebo placené odkazy.
U těchto reklam je možno využívat PPC (pay per click), kdy je zaplaceno až za každý proklik dané reklamy. Tento způsob je dnes řazen mezi nejefektivnější. Mezi internetovými reklamami jsou, ale i podvodníci, kteří například pomocí bannerů přesvědčují, že jste vyhráli mobil nebo větší finanční obnos. Pokliku se dostanete na jejich weby, kde buď si musíte koupit určité množství zboží, nebo si stáhnete do počítače nějaký z virů. Nejvíce podvodníků číhá na webech s pornografií nebo nelegálním obsahem.